Ponad 40 unikalnych zapachów świec sojowych. 100% ręcznie robione świece. Szybka wysyłka 24h. Ponad 1000+ zadowolonych klientów! Najdłuższy czas palenia na rynku w najlepszej cenie.
Jak radzić sobie ze stresem? 7 sprawdzonych sposobów
/
/
Jak radzić sobie ze stresem? 7 sprawdzonych sposobów
Jak radzić sobie ze stresem, wściekła kobieta w niebieskiej koszuli i z długim warkoczem

Jak radzić sobie ze stresem? 7 sprawdzonych sposobów

Stres ma bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie. Powinniśmy wreszcie zacząć sobie z nim radzić. Najlepiej walkę zacząć tu i teraz. Podsuwamy najbardziej efektywne, naszym zdaniem, sposoby jak radzić sobie ze stresem, które można wdrożyć w każdej chwili. Jeśli nie wszystkie się sprawdzą, to część z całą pewnością tak. Grunt to szukać rozwiązań dla siebie. Do dzieła!

Czym jest stres i kiedy nas atakuje?

Stres dotyka nas bardzo często. Tak naprawdę codziennie mierzymy się z sytuacjami, które powodują w nas frustrację, zdenerwowanie i napięcie. Tymczasem takie podejście nic nam nie da – nie rozwiąże problemu (jeśli ten naprawdę ma miejsce) i nie polepszy naszego nastroju – wręcz przeciwnie. Warto walczyć ze stresem, bo wiele badań wskazuje, że to właśnie on ma najbardziej negatywny wpływ na nasze zdrowie. Wiele osób twierdzi, że nie potrafi się nie denerwować – codzienne życie przepełnione obowiązkami związanymi z pracą i życiem osobistym doprowadza nas do ciągłych napięć. Z jednej strony wiemy, że stres jest niezdrowy, a z drugiej – uważamy, że jest naturalną częścią naszego życia. Tymczasem mamy na niego wpływ. Spróbujmy zmniejszyć go do minimum (a najlepiej do zera – tak, to możliwe!) – dla naszego zdrowia i dla lepszego samopoczucia. Życie jest zbyt krótkie, by ciągle się stresować. Tym bardziej, że w ten sposób nie osiągamy żadnego rozwiązania frustrującej sytuacji. Bądźmy dla siebie dobrzy.

Myślenie o wakacjach skutecznym sposobem na stres

Jak radzić sobie ze stresem?

Dzisiaj mamy dla Was bardzo efektywne i jednocześnie niezwykle łatwe do wdrożenia sposoby jak radzić sobie ze stresem. Od którego zaczniecie? Podpowiadamy – najlepiej od wszystkich, gdy tylko nadarzy się okazja!

1. Ćwiczenia codziennie rano przez… 5 minut

Pewnie teraz wiele osób się rozczarowało. “Oho, każą mi ćwiczyć codziennie rano, ciekawe jak mam znaleźć na to czas, co za bzdury!”. Rzeczywiście porada wydaje się banalna i wcale nie odkrywcza, ale my tu wcale nie wymyślamy koła na nowo. Po prostu pokazujemy jak radzić sobie ze stresem w najprostszy sposób, który a) nie zajmie nam wiele czas b) przyniesie pożądane efekty. Wystarczy znaleźć zaledwie 5 minut, by poprawić swoje samopoczucie, a co za tym idzie – zmniejszyć poziom stresu. 5 minut – chyba każdy da radę, prawda? Ważne, by te ćwiczenia były jak najbardziej intensywne. Pompki, pajacyki, przysiady? A może szybki bieg w miejscu? 5 minut. W ten sposób uwalniamy (już z samego rana!) poziom endorfin w naszym organizmie, które są odpowiedzialne za uczucie szczęścia. Tym samym mówimy “pa, pa!” kortyzolowi, czyli hormonowi odpowiadającemu za stres. 

5 minut. Tylko tyle!

2. Kładzenie się codziennie o tej samej porze

To, że sen ma pozytywny wpływ na nasz organizm wie każdy. Nie musimy tutaj opowiadać o korzyściach związanych z przesypianiem 7-8 godzin na dobę. Co zrobić, by szybko zasypiać i budzić się wyspanym? Pomoże tym kładzenie się o tej samej porze. W ten sposób przyzwyczaimy do snu nasz organizm (w przypadku małych dzieci działa to tak samo) i będzie nam łatwiej zasnąć. Jeśli mamy problemy z zaśnięciem, warto zastosować kilka kropli lawendowego olejku eterycznego. Przed położeniem się do łóżka (najlepiej na pół godziny-godzinę przed) odłóżmy smartfon. Światło z telefonu utrudni nam potem zaśnięcie. 

3. Nie dla alkoholu

I nie chodzi tutaj o jakąś terapię uzależnień. Alkohol wpływa negatywnie nie tylko na naszą wątrobę, ale także na zwiększa reakcje stresowe organizmu. Mówiąc innymi słowy – pobudza stres. Po alkohol sięgamy, gdy jesteśmy zestresowani. Wydaje nam się, że pomoże, tymczasem dzieje się zupełnie odwrotnie. Wzmaga w nas rozdrażnienie, także w kolejnych dniach. Powinniśmy poszukać prawdziwego ukojenia. Tradycyjna melisa wydaje się być tutaj naturalnym, a naprawdę korzystnym rozwiązaniem. Tak, tak, wiemy… Znowu brzmimy nudno, ale to wszystko ma sens!

4. Wdech i wydech

O sile oddechu mówiło już wielu mądrych. Jak radzić sobie ze stresem, kiedy telefony dzwonią i musimy wykonać kilka rzeczy jednocześnie? Jeżeli wpadamy w stresującą sytuację, to warto po prostu się zatrzymać. Nie wpadać w histerię, nie kłócić się, nie nerwowo brać się za wykonywanie jakichś czynności. Zatrzymać się. Usiąść lub stanąć z boku, zamknąć oczy i po prostu wziąć wdech i wolno wypuścić powietrze. I tak parę razy. Często takie krótkie działanie pomoże nam się uspokoić, a finalnie racjonalnie (i tym samym efektywnie) zareagować na to, co nas spotkało.

5. Świeczka i olejki idealne na relaks!

Gdy czujemy się zdenerwowani i zestresowani to naturalnym jest, że powinniśmy poszukać sposobu na relaks. Znajdźmy w domu naszą oazę spokoju i zorganizujmy sobie domowe spa. Może to być fotel, krzesło w zakątku domu czy nawet blat w kuchni. Zaparzmy melisę albo inną ziołową herbatę (patrz punkt trzeci), włączmy relaksującą muzykę i zapalmy świeczkę. Niech będzie pachnąca (ale bez przesady) i naturalna. Unikajmy tanich świeczek parafinowych, które mogą być bardzo szkodliwe. Dobrym pomysłem wydają się świeczki sojowe oraz olejki eteryczne (kilka kropel wystarczy wlać np. do nawilżacza powietrza – wówczas po domu rozniesie się przyjemny, naturalny zapach).

Sojowa świeca zapachowa marki Bonnie ze słoikiem premium o zapachu waty cukrowej

6. Masaż tajski!

To jest dopiero sposób na relaks! Obecnie powstaje coraz więcej salonów masażu oferujących masaż tajski. Zacznijmy od tej lżejszej odmiany (oryginalny masaż tajski jest bolesny, ale bardzo korzystny dla naszego ciała i organizmu!). To uzależnia! Taka sesja raz w tygodniu (a nawet rzadziej, oby regularnie) pomoże nam w radzeniu sobie ze stresem i przyniesie dużo plusów tu i teraz! Lepszy nastrój, mniej napięć w ciele i to błogie uczucie relaksu – któż nie chciałby tego zaznać?

7. Regularne wizyty w saunie

Sauna przynosi korzyści nie tylko dla ciała (np. oczyszcza z toksyn), ale i dla ducha. To swego rodzaju medytacja, o ile towarzystwo obok odpoczywa w ciszy. Te 15 minut, które maksymalnie możemy spędzić podczas seansu w saunie suchej, warto wykorzystać na uspokojenie myśli. Relaksujmy się, a nie twórzmy wizję problemów. Myślmy o tym, co jest dla nas przyjemne, o marzeniach, o osobach, które kochamy. Doceńmy to, ile wspaniałych rzeczy jest wokół nas. Każdy ma za co być wdzięcznym. 

Szkoda życia na stres!

To oczywiście nie wszystkie sposoby jak radzić sobie ze stresem. Te przytoczone przez nas są łatwe do wdrożenia i w dodatku niedrogie (chyba, że mówimy o masażu, ale uwierzcie – to inwestycja, która na pewno zwróci się ze sporą nawiązką!). Zacznijmy wprowadzać je w życie jak najszybciej – warto wreszcie zrobić coś naprawdę dobrego dla siebie. A finalnie tak naprawdę też dla bliskich osób. Łatwiej żyje się razem bez stresu, a nawet wtedy gdy jest go po prostu znacznie mniej. I tego Wam życzymy!

Share this post

Nie ma komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Napisz coś i naciśnij Enter by szukać

Koszyk

Brak produktów w koszyku.