fbpx
Darmowa dostawa od 149 zł!
  • Oferta dla firm
  • Kontakt
  • ☘ blog
blog ☘ bonnie.pl
/
/
Jak mieć nosa do sprzedaży, czyli o marketingu zapachowym

Jak mieć nosa do sprzedaży, czyli o marketingu zapachowym

Choć może nam się wydawać, że większość wyborów dokonujemy rozumowo, nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wielką rolę w podejmowaniu decyzji odgrywają nasze zmysły. Wiedzą o tym dobrze marketingowcy, którzy w swoich kampaniach chętnie korzystają z rozmaitych bodźców zmysłowych. Przez lata w reklamie królowały głównie wrażenia wizualne – dzisiejszy przekaz marketingowy jest jeszcze bardziej subtelny i w dużej części działa na podświadomość, odwołując się do naszych emocji, skojarzeń i wspomnień.

Czym jest marketing zapachowy?

Aromamarketing jest koncepcją, wedle której wprowadzenie do pomieszczeń firmy przyjemnych aromatów może pomóc przyciągnąć i zatrzymać przy sobie większą liczbę klientów. Smak i zapach to doskonałe nośniki pamięci, które potrafią wywołać w nas całą falę emocji: od szczęścia, wzruszenia i rozmarzenia, po nostalgię, melancholię i tęsknotę. O fenomenie reminiscencji pisał już Marcel Proust już w XIX wieku, a dziś nieświadomie poddajemy się temu procesowi, przechadzając się po galeriach handlowych, odwiedzające drogerie i salony SPA.

Wprowadzenie aromatu kojarzącego się z marką w znaczący sposób wpływa na wyniki sprzedaży:

* odwiedzający Twoją firmę klienci czują się zrelaksowani i chętnie spędzają u Ciebie więcej czasu,

* zapach może stać się częścią rozpoznawalnego wizerunku firmy,

* przyjemny aromat pozytywnie wpływa na nastrój pracowników, co bezpośrednio przekłada się na dobrostan firmy.

Jak skutecznie uprawiać marketing zapachowy?

Pierwszym krokiem do skutecznego aromamarketingu jest wybór odpowiedniego zapachu, który kojarzył się będzie z Twoimi produktami i usługami, a także będzie spójny z identyfikacją wizualną. Następnie należy przetestować różne rozwiązania i wybrać najbardziej odpowiadające Ci narzędzie: świece sojowe, woski, olejki eteryczne. Tego typu akcesoria można na przykład dawać klientom w gratisie, jako miły dodatek kojarzący z Twoją firmą i zwracający uwagę wszystkich odwiedzających dom gości. Kluczem do sukcesu jest adekwatność i konsekwencja, które po pewnym czasie z pewnością przełożą się na rozpoznawalność marki.

Nie prowadzisz własnej działalności? Nic straconego! Każdy z nas zamieszkuje przecież przestrzeń, w której zależy mu na przytulnej atmosferze. Kupując naturalne świece lub olejki eteryczne do mieszkania, stworzysz niepowtarzalny klimat we własnym domu, dla siebie i swoich bliskich! Jeśli marzysz o jedynej w swoim rodzaju świecy zapachowej, to z chęcią spersonalizujemy ją dla Ciebie.

Share this post

Nie ma komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz coś i naciśnij Enter by szukać

Koszyk

Brak produktów w koszyku.